Nieuwe project van de ZWO
Graag willen wij u kennis laten maken met het nieuwe project van de ZWO.
We hebben gekozen voor het project in Nicaragua. In 2018 heeft de Gereformeerde Zendings Bond John en Marjan Lindhout uitgezonden naar Nicaragua.  Samen met hun dochter Sophie gaan ze de stap wagen. John heeft een achtergrond in de economische ontwikkeling en veel ervaring met partners in Afrika. Marjan heeft een achtergrond in het onderwijs en helpt bij het kinder- en tienerwerk van de kerk in Nicaragua. John is de regiocoördinator van de GZB. Hij begeleidt collega’s in diverse landen.

Het project is een zeer jonge kerk, genaamd de Iglesia Reformada, die begin 21e eeuw is ontstaan. Veel mensen in Nicaragua zijn op zoek naar wat de Bijbel hen persoonlijk te zeggen heeft. Bij de kerk vinden ze een gemeenschap waarbij genade en dienstbaarheid centraal staan. De meeste mensen komen uit de arme wijken. Er zijn problemen op sociaal gebied en er is veel armoede. De kerk is vooral actief met diaconale programma’s gericht op jongeren en kinderen. Ze helpen met onderwijs en geven de kinderen gelegenheid om te sporten of muziek te maken. Ze bereiken veel jongeren die op school niet mee kunnen komen. De kerk wil een licht in de duisternis zijn voor deze jongeren.

In Nicaragua zijn ze erg enthousiast en wij zijn het hier ook. In de dienst van 15 januari hebben we het project in beide kerken geïntroduceerd. Wilt u meer weten over het project: https://www.gzb.nl/landen/nicaragua
We hopen dat het project hier gaat leven onder onze gemeenteleden, zodat wij voor hen een steun kunnen zijn en ze financieel kunnen bijstaan, maar vooral in gebed.

Namens de ZWO, Marijke de Lange, Bianca Koster en Nelly de Lange

ZWO