Evensong in de Stille Week in de Laurentiuskerk

Op woensdag 13 april om 19.30 uur is er een evensong in de Laurentiuskerk in Mijnsheerenland.
Aan de evensong wordt medewerking verleend door Cappella Laurentius, organist Rien Donkersloot en Ds. M.C.L. Oldhoff.

Tijdens de Evensong klinkt uiteraard muziek passend bij de Stille Week. Zo klinkt onder andere het prachtige Anthem van John Ireland, “Greater love hath no man”. De Preces and Responses (de vaste, gezongen gebeden) klinken in een toonzetting van Laurensorganist Hayo Boerema.
Het Magnificat en Nunc Dimitis klinken in een toonzetting van de 16
eeeuwse componist, Thomas Tallis. Met name zijn toonzetting van het Nunc Dimitis is berucht vanwege de gewaagde dissonant die erin voorkomt.
Verder klinkt psalm 27 in de vorm van een Engelse Chant en worden er, in afwisseling met het koor een aantal Hymns gezongen.

De Evensong begint om 19.30 uur in de Laurentiuskerk in Mijnsheerenland.
De toegang is gratis; wel is er een collecte bij de uitgang ter bestrijding van de kosten.
Na afloop kunt u napraten onder het genot van koffie of thee.
Van harte welkom!