“Op weg naar Pasen’ in Mijnsheerenland

Het verhaal van de kruisweg voorafgaand aan het Paasweekend in een ander jasje gestoken. Dat is wat de werkgroep  ‘Creatief geloven’ in samenwerking met de dominee en andere leden van de Protestantse gemeente van Mijnsheerenland gedaan hebben. Om op een andere manier geïnteresseerden (hernieuwd) kennis te laten maken met de Stille Week voor Pasen; de weg naar Pasen toe.

Op zaterdag 1 april a.s.  wordt door de Laurentiuskerk en de Greupkerk een wandel- en fietstocht georganiseerd. Deze tocht is een eigen herschrijving van de kruisweg die Jezus aflegde in de week voor Pasen. Deze alternatieve kruisweg zal in Mijnsheerenland plaatsvinden. Op deze manier kan iedereen die hiervoor belangstelling heeft “Op weg naar Pasen”. Het zal een tocht door het dorp worden waarbij je langs 14 plekken komt. Deze 14 locaties zijn te vinden bij gemeenteleden in hun voortuin of op de oprit. Ook basisschool de Molenwiek doet mee als één van de 14 locaties. Op al deze plekken zullen verbeeldingen zijn van momenten uit de kruisweg van Jezus. De verbeeldingen zullen bestaan uit verschillende kunstvormen zoals; schilderijen, een foto, een voordracht, bloemschikkunst, gedichten en nog veel meer. Het zijn verbeeldingen van 14 gemeenteleden welke op persoonlijke, realistische, moderne of abstracte manier worden weergegeven. Het lopen of fietsen van deze route kan als bezinningsmoment gezien worden. Een moment van stilstaan en de tijd nemen om je aandacht te richten naar jezelf, de ander en de wereld in het algemeen.

“Op weg naar Pasen” is voor jong en oud. Voor de kleinere kinderen kunnen er onderweg puzzelstukjes verzameld worden en voor de wat grotere kinderen is er een puzzeltocht. De Laurentiuskerk aan het Kerkplein in Mijnsheerenland is het start- en eindpunt, hier bent u van harte welkom voor een kop koffie, een praatje en een ontmoeting. Ook zal er muziek in de Laurentiuskerk klinken. U bent van harte welkom om de tocht te lopen of te fietsen vanaf 11.00 uur tot 16.00 uur. Bij de start in de Laurentiuskerk (Kerkplein 1A) krijgt u een programmaboekje mee met de route en informatie over de kunstwerken. Op deze manier wil de Protestantse gemeente van Mijnsheerenland, naast figuurlijk, ook letterlijk met elkaar op weg naar Pasen gaan. U hoeft zich niet vooraf aan te melden en deelname is vrijblijvend.

De route is 5 km lang en duurt lopend ongeveer 1,5 uur.

Om op tijd terug bij de kerk te zijn, raden wij u aan om lopend  half 3 en met de fiets 3 uur uiterlijk te vertrekken.

Voor meer informatie neem contact op met:

Ida Kloet              06 208 815 87                             idakloet@live.nl

Bianca Koster      06 30791512                             biancakoster123@gmail.com

Margreeth Sloot   06 40007184                              b.sloot23@upcmail.nl

Klik op de afbeelding hieronder om alvast het programmaboekje in te kijken.

Update zaterdag 1 april 11.00 uur

Alle 14 kruispunten staan klaar om bezocht te worden. Ondanks dat het wat miezert, is de tocht gewoon buiten. Volg de pijlenroute en de paarse linten.

U start en eindigt in de kerk.

Veel plezier!