Bijbelkring Tuinkamer Greup

We hopen in het nieuwe seizoen 2023/2024 weer te starten met de Bijbelkring!

Doet u ook mee?

In overleg met de dominee en de bevindingen van de deelnemers in het afgelopen jaar, willen we aan de hand van het boekje -Alomvattende liefde- (Kringserie) met elkaar in gesprek gaan. Het zijn Bijbelstudies over het nieuwe leven in Christus vanuit de brief aan Efeze.

Dr. Arjan Plaisier is predikant van de Brug in Amersfoort. Eerder was hij scriba van de PKN. Hij schrijft 9 inspirerende Bijbelstudies, waarin de alomvattende betekenis van Christus centraal staat. Hij is de Eerste en de Laatste. Hij heelt de breuk tussen God en mens. Hij is het fundament voor ons nieuwe leven, waarin we als kerk het voorbeeld van zijn oneindige liefde mogen volgen.

De eerste bijeenkomst is op woensdagavond 20 september om 20.00 uur (dit is de 3de woensdag van de maand i.v.m. Startzondag op 17 september!).

Vervolgens gaan we weer naar de 2de woensdag!

Ik kan voor de boekjes zorgen!

Aanmelden kan bij mij: gvanoverdijk@hotmail.com

Vriendelijke groet van Gerda van Overdijk

In onze gemeente zijn veel kringen actief. Hieronder informatie over de diverse kringen

Kring: “Wie is God voor jou”

Het is alweer een aantal jaar geleden dat we deze kring opstartten.
We kozen de titel van het boekje wat we indertijd behandelden als naam voor onze kring, maar eigenlijk is deze vraag nog steeds actueel en blijven we met elkaar zoeken naar Wie God voor ons is, wat Hij voor ons in ons leven betekent en hoe we Hem kunnen volgen. Na twee keer de Podcast: “Dit is de bijbel” als gespreksmateriaal te hebben gebruikt, zullen we dit seizoen weer met een boekje aan de slag gaan met de titel “Onvoorstelbaar”, geschreven door Bernhard Reitsma. Hierin staan Bijbelstudies over de gelijkenissen van Jezus. In ieder hoofdstuk wordt een gelijkenis behandeld en aan de hand van een aantal vragen hopen we daarover met elkaar in gesprek te gaan. Wij hebben een fijne groep, maar wat zou het fijn zijn als er wat meer gemeenteleden aan zouden sluiten.
We proberen om 1 keer per maand bij elkaar te komen, de data worden in onderling overleg vastgesteld.

Van harte welkom!!

Lydia Donkersloot  06-15394884
Adrie Kegel   06-40478861

Kringwerk

Kring ;Eenvoudig leven’

Simpeler leven, eenvoudig leven, slow living.. Het zijn uitspraken die je misschien wel bekend voorkomen, je zelfs aanspreken, maar wat houdt het precies in? Of beter, hoe bereik je het? In de kring 'Eenvoudig leven' willen we met elkaar in gesprek gaan over welke voordelen dit kan opleveren, voor ons, geestelijk maar ook voor de rest van de aarde.

Wat staat er eigenlijk in de Bijbel over hoe God wil dat we ons leven leiden en zorg dragen voor zijn prachtige schepping? Door hier met elkaar over in gesprek te gaan kunnen we van en met elkaar leren wat God hierin van ons verlangt en hoe we dit praktisch (nog meer) kunnen toepassen op onze huidige manier van leven. De kring probeert hiervoor minimaal een keer per maand bij elkaar te komen. Voor meer informatie over deze kring kunt u contact opnemen met Kim Kegel.

kringwerk 2023-2024

Geloofsverdieping 20'ers en 30'ers: start 26 september 20:00 uur

Ben jij in de 20 of 30 en wil je graag je geloof verdiepen? Weet je nog niet zoveel over geloven en heb je veel vragen: helemaal welkom! Heb je belijdenis gedaan: wees zeer welkom! Denk je na over belijdenis doen? Wees erbij. Wil je gewoon over geloof praten, leren, denken: ook niet twijfelen en gewoon komen.

Dit seizoen is in principe iedere twee weken op dinsdagavond 20:00 uur in de Pastorije. Het programma zal divers en ook praktisch zijn.

In de eerste plaats dus: heel erg welkom! Ik zie je graag op dinsdagsavond 26 september om 20:00 uur in De Pastorije (achterzaal).

In de tweede plaats: weet je nog iemand (vriend, vriendin) in je omgeving die ook wel meer over geloof zou willen weten en die je mee kunt nemen om eens te 'proeven'? Nodig diegene vrijblijvend uit! Ook heel erg welkom de 26e!

In de derde plaats: ken jij een 20'er of 30'er die dit waarschijnlijk niet leest, maar wel geïnteresseerd kan zijn, spread the word!

Ds. Martine Oldhoff

Opnieuw belijdenis

Beste leden van onze gemeente,

Bij het ouder worden, en redelijk actief zijn in onze prachtige gemeente, kwam ik tot de conclusie dat het alweer zo’n bijna zestig jaar geleden is dat zowel Suzanne als ik belijdenis hebben gedaan. Ik in militaire dienst als 19-jarige en Suzanne in haar middelbareschooltijd. Ik merkte ook, dat ik dat ben gaan zien als een rijbewijs, visakte in elk geval een diploma om mee te doen aan ons Heilig Avondmaal.

Wij zijn nu 70'ers, en er is in het prachtige leven wat ik mag leiden natuurlijk erg veel gebeurd.

Ik heb mensen meegemaakt die het geloof op een zacht pitje hebben laten sudderen, en ook een aantal die hun geloof aan de kant hebben gezet en later weer volop de kerk weer zijn gaan bezoeken, waar dan ook.  Misschien herkent u dit wel?

Ik/wij hebben dan na geweldig gesprek met onze eigen predikant, besloten om onze belijdenis opnieuw te doen.

Ik stel me zo voor dat er in onze gemeente een aantal gemeenteleden is die zeggen, nou Cornelis, dat is eigenlijk niet zo`n gek idee, of denken, daar zou ik wel eens wat meer van willen weten, schroom niet, kom langs of klamp me aan, want om dat in het bericht te zetten wordt te lang.

Deo volente gaan wij in elk geval opnieuw belijdenis doen. Kan ik met dit verhaal een aantal van jullie over de streep trekken om dit met elkaar te gaan doen?

Cornelis Zwanenburg,